Runns Båtförbund

Sjökort över Runn, Ösjön och Dalälven

Runns båtförbunds enda inkomst kommer från försäljning av sjökort I pappersform och nu även i digital form. Sjökorten är framtagna genom drygt 1000 - 1500 timmars ideellt arbete.

Stötta oss genom att köpa din egna version av pappers och digitala sjökort.

Data i våra sjökort ligger även till grund för de sjökort som säljs av Navionics och Garmin vilka vi har ett samarbete med.

Kom ihåg att alltid ha med dig ett tryckt sjökort som är aktuellt även om du har ett digitalt sjökort som du använder mesta delen av tiden då du är på sjön.

Tryckt sjökort

Det tryckta sjökortet finns att köpa på följande ställen:                                🛥  Akademibokhandeln, Falun                                                                        ⛵️  Akademibokhandeln, Borlänge                                                                  🛥  Haralds Båtar, Borlänge                                                                              ⛵️  Runns segelsällskap, rabatterat pris till medlemmar                            🛥  Falu båtklubb, rabatterat pris till medlemmar                                        ⛵️  Stabergs båtklubb, rabatterat pris till medlemmar

Digitalt sjökort

Runns Båtförbund tar fram sjökort som kan användas på Android, Iphone och PC.

Förutom att köpa sjökort så behöver du på en Androidenhet köpa programvaran OpenCPN via Playstore, gratisversionen fungerar inte på nyare Androidenheter. Info om Opencpn hittar du på https://opencpn.org

För Iphone eller Ipad så laddar du ner gratisversionen av Seaiq. Info om Seaiq hittar du på http://seaiq.com

För PC har vi sjökort till Fugawi eller Seaclear. Info om Seaclear hittar du på http://www.sping.com/seaclear/

För att beställa Digitalt sjökort över Runn Swishar du 300 kr till nummer 1235269071. Ange mail-adress dit du vill att vi skickar ditt sjökort som meddelande i swishen. Tänk på att inte sprida filen vidare då pengarna för våra sjökort går till utprickning framtagande av sjökort samt sjösäkerheten på Runn.

300 SEK
  • Sjökort
Har du ett företag som vill sälja våra tryckta sjökort maila till sjokort@runnsbatforbund.se. Du kan använda knappen här nedan. Ange kontaktuppgifter så hör vi av oss.